Uncategorized

ANDENGINE ile Android Oyun Programlama – 1-Andengine ve Box2D Kurulum ve Nedir Andengine ?

Herkese Selam bi değişiklik yapmaya karar verdim ve android ile ilgili oyun programlamaya başladım.. Şeref Akyüz Android Oyun Programlama kitabı ve interneti araştırarak sizlere bilgiler vericem ve inşallah bi 15 20 gün sonra oyun uygulaması gerçekleştirmek istiyorum.. Öncelikle Kurulum diyerek yola çıkıyorum.. Eclipse Kurulu olması gerek ADT vs Görsel olarak yazı yazmadım açıkcası yazınca hemen buraya atarım linkini eclipse yükleme yazarsanız zaten çıkar.. Eclipse yüklü neye gerekliyiz bu oyun motoru için..

Andengine oyun motoru size bi arayüz vs sunmuyor orta dilde java bilmelisiniz.Nicolas Gramlich tarafından geliştirilmiş açık kaynak kodlu oyun motorudur..Fizik motoru olarak BOX2D kullanmaktadır..

Öncelikle Kurulum diyorum.. Çok Basit Andengine kurulumu .. Gerekli olan:andengine.jar

İndirdikten sonra Her zaman ki gibi yeni bir eclipse projesi açıyoruz..

İndirmiş olduğumuz andengine jar dosyamızı sürükle bırak ile eclipteki lib klasörüne atıyoruz

libFolderjarToLib

Şimdi ise Lib klasöründe andengine – sağ tık ve Build Path add to Build Path’a Tıklayınca Referenced Libraries’te andengine.jar görülcektir

Evet Andengine’nin kurulumu Bu kadar. 2 Yazıda yazarak uzatmıycam. Şimdi andengine içine inelim biraz daha..

Bizim MainActivity’miz Activity sınıfı kalıtım alarak Kodlarımızı yazıyorduk.. Şimdi ise Kalıtım alacağımız sınıf BaseGameActivity.. Bizim andengine oyun motorumuzda Okullancağımız 4 metodumuz var..

1-OnLoadEngine:Bu method içinde genelde motor nesneleri oluşturulur ve bu nesnelerin ayarları yapılandırılır.

2-OnLoadResources:Oyunumuz içinde kullanılan her türlü resim, müzik, animasyon gibi elemanların ilklendirilip, hafızaya yüklendiği metoddur.

3-OnLoadScene:Oyunun ana kısmını oluşturur. Burayı Main method olarak düşünebiliriz. Kullanılacak metodlar burada oluşturulur ya da çağrılır. Bu metodun döndürdüğü değer scene nesnesidir. Yani burada scene nesnesine ayar verip kullanabiliriz. (Sahne ayarları)

4-OnLoadComplete:Yükleme tamamlandıktan sonra yapılacak işlemler burada yapılır.

public class ChangeableTextExample extends BaseExample 
{
        // ===========================================================
        // Global tanımlamalar (Oyun araçları, kamera boyutları vs)
        // ===========================================================

        public Engine onLoadEngine() 
        {
                // ========================================================
                // Kameranın oluşturulması ve 
                // oyun motoru ayarlarının düzenlenmesi
                // ========================================================
        }

        public void onLoadResources() 
        {
               // ========================================================
               // Oyun araçlarının hafızada oluşturulması(türetilmesi)
               // ve bu araçların motora yüklenmesi
               // ========================================================
        }

        public Scene onLoadScene() 
        {
                // ========================================================
                // Sahne yüklenirken yapılan işlemler. 
                // Yani asıl kod kısmının bulunması gereken yer
                // Methodlar burada yazılır ve çağırılır. 
                // Bir java uygulamasının Main metodu olarak düşünülebilir.
                // ========================================================
                return scene;
        }

        public void onLoadComplete() {}

        // ===========================================================
        // Metodlar
        // ===========================================================
}

 

Şimdi ise Andengine Metotlarını Projemize ekleyelim.

BaseGameActivity’den kalıtım alıyoruz. İmport Ediyoruz.

Ve en son olarak’ta MainActivity’de Ki hata metodların eksik diyor ona da tıklayınca metodlar otamatik geliyor..

–Android Manifest’te biz şimdi izin almalıyız bu kadar şey yaptıkta Wake lock Özelliğinin iznini almamız gerek. Bu uygulamamızın çalışması esnasında ekran parlaklığının sönmemesi işlevini sağlar..Belki internet izni veya titreşim vs izinler gerekebilir bunları da yazımıza ekleyebilirz..

Projemizde AndroidManifest’e Tıklayıp Permission’a izinlere girip gerekli uygulamamızın iznini almak yeterli olcaktır..

 

BOX2D kurulumuna da hemen değiniyim Sonra Konumuz Bitsin..

BOX2d indirmek için://code.google.com/p/andengineexamples/source/browse/lib/andenginephysicsbox2dextension.jar?r=3e23c49546c485f87a424e3a2dd3983165f4a04a Girip buradan sağ al köşede ki view raw file linkinde BOX2D iniyor..

İnen jar dosyasını yine yukardaki gibi Lib klasörüne atıyoruz ve en son iş olarak sağ tık- BuildPath Add to Build Path’a tıklayınca Bitiriyoruz..

Son görünüm bu şekil olmalıdır 🙂 e bide Box2d oyun motoru fiziksel ortamlarda maddelerin niteliklerini ölçmek için kullanılan birimler şunlardır..

Ağırlık birimi: Kilogram

“Uzunluk Birimi: Metre”

Zaman Birimi:Saniye

Açı Birimi:Radyan

Buraya şu yüzden değindim.. uzunluk birimi mobil oyun sektöründe pikseldir,Uzunluk değildir dönüştürücüler kullanılarak metre>piksel dönüşümü ile değiştirilcektir.. Yazı Bugünlük bitmiştir 🙂

5 thoughts on “ANDENGINE ile Android Oyun Programlama – 1-Andengine ve Box2D Kurulum ve Nedir Andengine ?

  • merhaba öncelikle elinize saglık, android bilgi seviyeniz ne durumdaydı oyun programlamaya başlarken. Yani iyi derece de android bilgisi gerekiyor mu yoksa oyun motorları orta seviye biri için yeterli mi ?

    Yanıtla
    • Teşekkür ederim öncelikle 🙂 Oyun programlama ile bence bi program yapma ayni degil gibi 🙂 yani birinde gorsele cok daha yatkin olmaniz ,islemleri cok iyi yapmaniz gerek digerinde ise programlama beceriniz daha iyi olmasi gerek.. oyun programlama ile ilgilencektim ama basarili olamadim o yuzden android programlama ile devam ettim yoluma.. iyi bi derece de android bilgisi degilde iyi derece de arastirma arzusu gerekiyor bi yerden baslayiip sonuna kadar gelmek isterseniz basarirsiniz.. bide oyun programlama benim inceleyip anladigim kadariyla cok zevkli bi is ama ekip isi gerekli tek basiniza cok buyuk oyunlar cikmiyor ve oyunun tum ayrintilarini goze almaniz gerek yani siz oyunu daha onceden kafanizda olusturmus ve bunu android oyunu olarak canlandirmaniz gerek tabi bunlar benim goruslerim 🙂 umarim yardimci olmusumdur 🙂

      Yanıtla
  • Geri bildirim: ANDENGINE ile Android Oyun Programlama – 1-Andengine ve Box2D Kurulum ve Nedir Andengine ? | Ümit Köse

hilal gungor için bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir